nya sällskapsresan ?

| Datum: 2010-01-22 & Tid: 21:32:27 |
kom hem för en liten stund sen från flottsbro !
har vart där med siri. Vi hade fett kul :)

Först åkte vi "knatte backen" för ingen av oss har åkt slalom på jätte länge.
Men hursomhelst, när vi kom och skulle gå för att hyra skidor osv, så kom vi mitt i den röda backen haha xD
så vi gick ner för den och hyrde skidor och då var vi ovana så siri stog runt en flaggstång och såg livrädd ut.
Och mina skidor åkte i kors och jag höll i mig i mamma.

Sen så började vi åka och efter några åk så helt plötsligt så ramlade siri till lite och satt på skidorna ner för resten av backen ;)
Och ett åk tänkte jag på nåt annat och så bara tänkte jag; Varför står jag upp ? och så bara satte jag mej ner mitt i backen HAHA !

Sen när vi skulle åka sitt lift så visste inte vi hur man gjorde, och eftersom vi såg så proffsiga ut hjälpte inte någon oss :p Men först åkte vi så bara; HUR FÅR MAN NER DEN DÄR SAKEN ? jag fick panik hehe för vi var så högt upp! Sen fick vi ner den och så bara var vi  (jag) jättee rädda. Och vi bara den fastnar inte ! Sen kom vi på att man skulle ha skidorna där ! så vi saatt och trykte ner "handtaget" i början XD

Sen när vi åkte ankarlift, så när vi gick av fastnade den i siris ben så den bara drog med henne höhö.
Sen ramla hon och vi började asgarva x)

Sen åkte vi ner för backen så började siri åka skit snabbt och så kunde hon inte stanna.
Sen när vi åkte nästa gång så var jag bakom siri sen plötsligt börja hon åka jätte snabbt och sen ba flög hon framåt och den ena skidan flög av och hon rullade / gled nerför nästan halva backen ! :o
Det såg jätte läskigt ut så jag ska åka ner till henne och så råkar jag åka förbi x) men sen kom jag dit och det första hon säger är såklart; GUD VAD KUL DET DÄR VAR ! Jag ba "?!" men sen kom en snowboard åkare och tog hennes skida och gav den till henne.

Sen skulle vi åka sista biten genom skogen med sånnahär gupp. så åker jag först och sen går de plötsligt rakt ner där så jag stannade och då ser jag att siri kommer så hon svänger åt sidan och så tappar hon kontrollen och gör rakt in i ett träd! Sen när vi kommer ner därifrån så ska vi upp för en liten backe då åker jag baklänges med skidorna i kors och så kör jag på min hand ''/  buhu.

Senare åkte vi barnbacken igen och åkte sicksack mellan de där pinnarna och de roliga figurerna hihi.

Vi åt också middag där. Vi beställde hamburgare och sen när de kom var de skit stora!
orkade inte äta hela men de var gott iallafall !

jätte kul att åka slalom! Det var jätte länge sen jag gjorde det också !
men nu är jag trötter ! Sitter och tittar på en film den ha rhållt på i över en halvtimme och jag har glömt att titta men ska göra det nu !

Förlåt för jätte långt inlägg men jag skrev i flera små delar så hoppas det blir lättare och roligare att läsa.
(bilder kommer, men de var så mörkt så bilderna vart mörka)

Puss !

Komentarer
Berit
Datum: 2010-01-23 | tid: 07:43:57
Blogg adress:

komentar:
Å så härligt det låter! Och du berättar bra och levande!

Vill du fixa till din text lite skriv:

fet text = *din text*
understryken text = _dintext_


Namn:

E-postadress: (visas bara för mig)

Din blogg:

Kollar du in igen?
(sparar namn + blogg adress)

Din komentar:

Trackback